27 January, 2015

13 years.

Today marks 13 years since my brother, Mikey, passed away along side our cousin, Beto.  My brother is the oldest, our sister is the middle child, and I am the baby. For those of you wondering, they passed away in a house fire. They went in their sleep which was caused from inhaling the smoke; the firefighters were able to get their bodies out in time before the entire garage they slept in burned.

He and I were very close. No brother and sister got along as well as the two of us. He is Gimini (June 1) and I a Libra (October 7); perfection! A fellow animal, art, and astronomy lover, people would always assume he was my dad since we look so much alike! A loving trinket I keep with me is his favorite pencil of choice that he would use in uni to work on math. He gave it to me after patiently explaining my new math homework for two hours until I understood it and showed him how it was done. Hahahah Bless his soul.♥

My brother would have turned 33 this year in June; he passed away at 19.



Hoy se marca 13 años desde que mi hermano, Mikey, falleció con nuestro primo, Beto. Mi hermano es el mas grande, nuestra hermana es la niña de medio, y yo soy la bebe. Para los que quieren saber, mi hermano y primo  fallecieron en un encendió de casa. Sus espíritus se fueron mientras que dormían por la causa que estaban respirando el humo. Los bomberos lograron a sacar sus cuerpos en tiempo antes de que se quemara todo el garaje donde dormían.

El y yo éramos muy cercas. Nunca hubo un hermano y hermana que se llevaban tan bien como nosotros dos. El es Giminis (1 de Junio) y yo soy Libra (7 de Octubre); perfección! Como yo, el ama los animales, arte, y astronomía, que asta gente siempre asumido que el era mi papá porque nos parecíamos tanto! Una baratija amorosa que tengo con migo es su lápiz favorito que usaba en la universidad para sus clases de matemáticas. Me lo regalo después de sentarse pacientemente por dos horas conmigo, explicándome mi tarea nueva de matemáticas hasta que lo entendí y explique le como hacerlo. Jajajaj Que su espíritu este bendisido.♥


Mi hermano hubiera cumplido 33 este año en Junio; el facellió  a los 19.

From top left: Mikey standing outside our house in Mexico during the 80s; Mikey and Beto; Me and Mikey;
Our sister Jeanette, me, and Mikey; Me, our mom, and Mikey; Mikey at Disneyland.

De arriba izquierda: Mikey enfrente de nuestra casa en México durante los 80s; Mikey y Beto; Yo y Mikey;
Nuestra hermana Jeanette, yo, y Mikey; Yo, nuestra mamá, y Mikey; Mikey en Disneylandia.

6 comments:

  1. ¡Hola! Am... la verdad es que yo sé hablar en inglés, pero se me da un poco difícil a la hora de encontrar las palabras. Espero que me perdones si te comento en español >///<

    Dios, siento mucho lo ocurrido. Perder a un pariente, y siendo tan cercano, es doloroso. No podría decir "lo sé", pero es algo que se comprende. Yo tengo 3 hermanos (somos 4) y si los perdiera sería horrible, más siendo tan joven. Pero, ¿sabes? Con sólo leer tu entrada se nota tu fortaleza, y eso es admirable. De seguro él (y tu primo) siguen cuidándote desde arriba, no lo dudes.

    Un beso.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hola, y no te preocupas; prefiero el español más que el ingles. Jaja ^^
      Gracias por pasar a mi blog, y agradesco mucho tu comentario. ¡Saludos a ti y tus hermanos! :)

      Delete
  2. :( so sad, I am so sorry for your loss! I am the baby in the family and I would be so lost and heartbroken if I lost one of my brothers. they can be a big pain, but they are wonderful and always there for me. Sending you a hug!

    Jessica
    the.pyreflies.org

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks; and although sometimes annoying, it's good that you're all there for eachother. :)

      Delete
  3. I am so sorry for your loss. What a terrible tragedy.
    Your brother sounds like he was a wonderful person.
    Lynne x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you; he was an extremely amiable person, always nice to be around. :)

      Delete

Leave a comment + Join the blog!