04 June, 2015

#VintageFitness

With so much positive feedback from my last blog post, I've decided to share my workout routine with everyone. I lost 13 pounds from just exercising at home, and this is coming from someone who thought that at-home fitness wouldn't show results! It took me over a year, but only because I would stop and then pick myself back up. (If you have any questions afterward, let me know in the comments!)

I worked out five days a week for 3O - 6O minutes.
Warm-up: 5O squats and 5O jumping jacks with simple 2 minute arm and leg stretches.
For the workout, I used a vintage fitness guide that was shared on one of my favorite blogs, Atomic Redhead by Janey! Do give her a visit and follow for some beautiful vintage style and tips.
*My posture wasn't the best when I first started either, so there's a guide for that too.*

5 Helpful tips:
1. Get to know your body. How tall are you? What makes you gain weight? Which body part does most of the weight go to? What fills you up faster? What is your body type/ shape? etc.
2. With a positive attitude, you'll begin to see results in at least a week and a half by following this guide!
3. Suck in that tummy! This is crucial and will show faster results. Catch yourself while exercising and suck in that gut.
4. Eat slowly, but not too slow. Just savor your food and you'll get full sooner.
5. The slower you work out, the better. Your body will tone beautifully if you do things slower than rushing through a set of exercises.

If you decide to do this routine, let me know by using the hashtag #VintageFitness on any of my social media pages and share photos or tell me which is your favorite exercise to do!
Con tantos comentarios positivos en mi última entrada del blog, he decidido compartir mi rutina de entrenamiento con todos ustedes. Perdí 9kg con sólo hacer ejercicio en casa, ¡y esto viene de alguien que  creía que haciendo ejerció en el hogar no mostraría resultados! Me tardó casi un año, pero solo porque paraba y empezaba otra vez. (¡Si tienes preguntas al ultimo, déjame saber en los comentarios!)

Entrenaba cinco días a la semana por 3O - 6O minutos.
Para empezar: 5O sentadillas y 5O saltos con simples estiras de brazos y piernas por dos minutos cada una.
Para el entrenamiento, use una guía vieja que fue compartido en unos de mis blogs favoritos, Atomic Redhead de Janey. Visiten su blog y suscríbete si te gusta la moda antigua y consejos de belleza.
*Mi postura también no estaba bien cuando apenas empece, entonces hay una guía para eso también.*

5 Consejos útiles:
1. Conoce tu cuerpo. ¿Cuánto mides? ¿Qué te hace subir de peso? ¿Qué parte del cuerpo agarra mas peso? ¿Qué te llena más rápido? ¿Cuál es tu tipo de cuerpo/ forma?
2. ¡Con una actitud positiva, miraras resultados en una semana y media si sigues la guía!
3. ¡Mete la panza! Esto es crucial y mostrara resultados más pronto. Date cuenta cuando haces ejercicio y mete esa tripa.
4. Come despacio, pero no muy despacio. Nomas saborea tu comida y te llenaras más rápido.
5. Lo más lento que hagas ejercicio, mejor. Tu cuerpo se va a tonificar maravillosamente si haces las cosas más lentas envés de apurarte sobre una serie de ejercicios.

¡Si decides hacer esta rutina, déjame saber usando el hashtag #VintageFitness en cualquier de mis redes sociales y comparte tus fotos o dime cuál es tu ejercicio favorito!



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10 comments:

  1. That sounds like a great routine for someone your age Adi but I am 'slightly' older, haha.
    I am trying to walk more though and will remember to suck in the gut :)
    Lynne x

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    1. Hahah Walking is perfect though! You build stamina and tone nicely since it's a well-paced exercise. :) I always love to walk too.

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  2. Love these tips <3
    A friend of mine lost 10 kilos in a year by "just" working out at home. I bet it's a more positive enviroment (than gym) for some (if not most of) people to start their journey and be active.
    I'm so happy that you're sharing your story here (: <3

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    1. Thank you! And it really is a more comfortable place to work out in when you're not used to the gym.

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  3. Wow this is such a cool post! Love it! :D
    Also ADORE your hair! So stunning!

    Enjoy your Sunday! ♥

    THE KAWAII PLANET

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    1. Glad you love it, Suzy. :)
      And thank you!

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  4. Tan gran consejos, gracias por compartir :)

    ♡ Dulce

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    1. Gracias, Dulce. Me encanta todas las cosas así vintage. :)

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  5. :))., good news..
    Very insteresting, i love it..

    http://b-nia.blogspot.com

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