30 January, 2015

"Blogger with good vibes" Award!

I've been nominated for this amazing award by the lovely blog, Aires Infinitos.

The requirements of every winner is:
- Respond the 19 questions stated below.
- Nominate 10 other blogs.
- Advice them that they've been nominated.

19 questions that Aires Infinitos asked me:

1. When did you begin blogging?
I started blogging here in September 2O11.

2. Why did you decide to start blogging?
Seeing as how difficult it is to teach a stranger in public about vegetarianism, I decided to take my thoughts, ideas, and knowledge to the Internet. That way, anyone who is really interested could find my blog and feel as if it's a safe haven for confused or troubled people of all lifestyles, whether they be vegan, omnivorous, or anything in between. 

3. What does your blog teach us?
It teaches you whatever you wish to interpret my words to be. I like to put whatever I feel and know into my blog to give others something to think about or take action on what they'd like to stand for.

4. Did it cost you some time to name the blog?
Yes and no. Yes, because it took me about a year and a half to settle with a name, and no, because the name that it has today came to me almost effortlessly.

5. Is your blog design autodidact or contracted?
Autodidact! I basically self-taught myself the basics of blog design and learned how to morph things to the way I wanted; I'm very proud of that. ~.o

6. How often do you publish a post?
Sometimes I post once a week, sometimes three times, and sometimes an entire week. You never know what to expect from the vegetarian mermaid! Hahah

7. Do you have solid days where you publish or do you do it whenever you feel like doing it?
I like to believe that I have solid publishing days. At least, I have a mental image and estimate about when and what time I want to publish something.

8. Do you share your publications on other social media sites so people can recognize you?
Of course!

9. If so, what are the social media sites we can find you on?
Twitter
Instagram
Google +
Pinterest
YouTube

1O. Do you have different sections of your blog?
Yes! They are divided in the tabs above and on the left side bar.

11. What would you recommend to us on your blog?
Everything! Hahah But in all seriousness, it depends on what you're into. My blog is versatile, yet it is all connected with some form of relevance, so there is something for everyone. :)

12. How much time from your day do you dedicate to blogging?
I live and breathe blogging, but sometimes (sometimes) I will step outside and smell the flowers. lol They don't call me "Nosferatu" for nothing! (Nosferadi) hahah

13. Do you think you're capable of shelving the virtual life right now?
Sometimes I'd like to (not blogging!) but it's awfully hard when you've got friends all around the world and you don't own a cell phone or regular house phone. My choice, of course. x)

14. What positive things has blogging brought to you?
Confidence, new friends, knowledge, and happy accomplishments like this one. c;
And this may sound crazy, but I LOVE receiving negative comments (although I don't get them often). Good comments raise me to the heavens, and negative comments are what make my mermaid fins sparkle. Hahahah! Am I weird or what?


15. And negatives?
Stress when I get writers block. But it's not even that bad. One thing that can get pretty bad are the bags under my eyes. I have really light skin, so bags can become very noticeable if I don't get enough sleep or if I don't take a break from the screen.

16. What is the first thing you look for when visiting a new blog?
If I like what they're writing about.

17. Would you like the blogs that you visit daily since a long time ago become businesses?
Some actually have begun small businesses, like Marlena! I think it's lovely for anyone to fulfill their dreams, so more power to them if my other favorite blogs decide to create (or make their blog) a business. :)

18. Would you like your blog to be the way you win your life?
Mainly, yes, but to a certain extent. I have plans for the future that do include the help of my blog in the process of making other means for money.

19. Does it bother you to not receive any visits?
Because my blog is one of the few things I dedicate my life to, yes. But it doesn't happen often and it's grown tremendously since the beginning of this year. Thank you to everyone who reads, comments, and follows my blog. :)

My nominees for the prize are:
Marlena
Brittanee
Susanne
The Avant Garde Tweener
Katie
Dulce
Tweedles
The VegHog
That Girl In The Wheelchair
Fellowship of the Vegetable




Me ha nominado este premio asombroso el blog, Aires Infinitos.

Los requisitos de cada premiado son:

   - Responder a las 19 preguntas que te han hecho. 
   - Nominar a 10 blogs.
   - Avisarles de que han sido nominados.

19 Preguntas que me ha hecho el blog de Aires Infinitos:

1. ¿Cuándo empezaste con tu blog?
Empece este blog en el 2O11 de Septiembre.

2. ¿Porqué decidiste hacerte blogger?
Mirando que difícil es hablarle a la gente en público sobre el vegetarianismo, decidí a llevar mis pensamientos, ideas, y conocimiento a el internet. Hací, la gente que realmente está interesada puede encontrar mi blog y sentirse seguros las personas confundidas o turbulento sin importar sus estilos de vida; veganos, omnívoro, y todo en medio.

3. ¿Qué nos enseñas en tu blog?
Les enseña cualquier cosa que ustedes desean de interpretar mis palabras que signifiquen. Me gusta poner en mi blog lo que yo siento y lo que yo se para darle a otros algo en que piensen o tomar acción en lo que ellos les gustaría significar.

4. ¿Te costó decidir el nombre del blog?
Si y no. Si, porque tarde año medio para el nombre que tiene hoy, y no, porque el nombre me vino sin mucho esfuerzo.

5. ¿El diseño de tu blog es autodidacta o contratado?
¡Autodidacta! Básicamente, yo misma me enseñe los básicos sobre diseño de blog y aprendi como hacer las cosas a mi manera; estoy bien orgullosa de eso. ~.o

6. ¿Cada cuanto públicas un post?
A veces una ves por semana, a veces tres veces, y otras una semana entera. ¡Nunca sabes que esperar de la sirena vegetariana! Jajaj

7. ¿Tienes unos días en cocerte para publicar o cuando te apetece?
Me gusta creer que tengo días concretos para publicar. A lo menos tengo una imagen mental y estimó cuando y a que hora quiero publicar algo.

8. ¿Compartes tus publicaciones en otras redes sociales para darte a conocer?
¡Claro!

9. De ser así, ¿en que redes sociales te podemos encontrar?
Twitter
Instagram
Google +
Pinterest
YouTube

1O. ¿Tienes diferentes secciones en tu blog?

¡Si! Están localizados arriba de mi blog y en el lado izquierdo.

11. ¿Que nos recomiendas de tu blog?

¡Todo! Jajaj Pero con toda seriedad, depende en que te gusta. Mi blog es versátil, pero todo esta conectado con cosas relevantes, entonces hay algo para todos. :)

12. ¿Cuánto de tu tiempo al día lo dedicas a bloguear?

Yo vivo y respiro blogueando, pero algunas veces (algunas veces) salgo afuera a oler las flores. ¡No me llaman Nosferatu para nada! (Nosferadi) jajaj

13. ¿Crees que serías capaz ahora mismo de dar carpetazo a la vida virtual?
A veces me gustaría (¡no blogueando!) pero es tan duro cuando tienes amigas alrededor del mundo y no tengo celular or teléfono de casa. Por seguro, mi elección. x)

14. ¿Qué cosas positivas te ha aportado bloguear?
Confianza en mí misma, nuevas amigas, y logros felices como este. c:
Y esto puede escucharse loco, pero yo AMO recibir comentarios negativos (aunque no pasa tanto). Buenos comentarios me levantan a los cielos, y comentarios negativos son lo que le da brillo a mis aletas de sirena. ¡Jajajaj! ¿Soy rara o que?

15. ¿Y negativas?
Estrés cuando tengo bloqueada de escrito, pero no es tan malo. Una cosa que si se puede poner mal son los círculos oscuros abajo de mis ojos. Tengo la piel bien blanca y se notan los círculos mucho si no duermo bien o si no tomo una pausa de la pantalla.

16. ¿Qué es lo primero en que te fijas cuando visitas un nuevo blog?

Si me interesa lo que están escribiendo.

17. ¿Te gusta que los blogs, que visitas a diario desde hace tiempo, se conviertan en negocios?

 Algunos ya an empleado sus propios negocios chicos, ¡como Marlena! Yo pienso que es bien para quien quiera a hacer sus sueños real, y más poder para mis blogs favoritos que quieran crear (o convertir sus blogs) a un negocio. :)

18. ¿Te gustaría que tu blog fuese tu forma de ganarte la vida?

La mayoría, si, pero a un extenso. Tengo planes para el futuro que incluye la ayuda de mi blog en el proceso de hacer dinero en otras formas. 

19. ¿Te preocupa no tener visitas?

Porque mi blog es unas de las pocas cosas que le dedico mi vida, si. Pero no pasa mucho y a crecido bastante desde el principio de este año. Muchas gracias a todos que leen, comentan, y siguen mi blog. :)

10 comments:

  1. You have a really good schedule of blogging and an understanding of the benefits of it. It is a great way of promoting a business.
    Lynne x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! I do my best to get things ready at least a week before publishing day. ^.^

      Delete
  2. Thanks so much for nominating me! I'm glad to know someone is picking up what I am putting down!

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome! I love your blog. :)

      Delete
  3. Hello !! cute Blog
    Very good input!

    Kisses!

    ReplyDelete
  4. Congratulations on your award!!
    Thank you for thinking of us and this nomination my friend!
    love
    tweedles

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Tweedles; and no problem.
      You know that I love your blog and your poetry. :)

      Delete
  5. Eres genial, un beso y medio.

    amediasmurcia.blogspot.com.es

    ReplyDelete
    Replies
    1. ¡Muchas gracias! Te lo agradesco mucho. :)

      Delete

Leave a comment + Join the blog!